Mark Zuckerberg’in Vision Pro ile ilgili yorumları çok konuşkan.
CEO Zuckerberg, Meta çalışanlarıyla şirket çapında yaptığı bir toplantıda, Apple’ın Vision Pro karma gerçeklik kulaklığının büyük bir teknolojik atılım olmadığını ve insanların cihazı nasıl kullanacağına ilişkin vizyonunun, istediği vizyon olmadığını söyledi.Ayrıca Meta’nın yakında piyasaya sürülecek olan Quest 3 başlığının, Meta’ya daha geniş bir kullanıcı tabanına ulaşma fırsatı sunacak olan Vision Pro’nun 3.499 $ fiyat etiketine kıyasla 499 $ ile çok daha ucuz olacağını söyledi.
Zuckerberg’in artık rahat bir nefes aldığını söyleyebiliriz. Ancak Apple’ın duyurusuna kadar Meta’nın kesinlikle gergin bir durumda olduğunu tahmin edebiliriz. Cihazın sonbaharda piyasaya sürülmesi gerekmesine rağmen, Quest 3 sadece birkaç gün önce duyuruldu. Meta’nın kendisini sanal ve artırılmış gerçekliğin başı olarak konumlandırmak ve bu çabaya yılda milyarlarca dolar yatırmak için uzun süredir devam eden çabaları, bazı yatırımcılar arasında endişe yaratıyor. Apple’ın tanıtımı ciddi bir rekabet tehdidi oluşturuyor. Ancak fiyat etiketi, bu tehdidi ilk etapta hafifletmiş olabilir.
Meta, VR oyunları ve fitness alanında erken başarı elde ederken, Apple’ın hedeflediği üst düzey ve ana akım bilgi işlem pazarına ulaşmak için mücadele etti. Geçen yılki Quest Pro, büyük ölçüde bir fiyasko olarak fiyatlandırıldı.