Ekonomi

Ege yaş meyve sebze ihracatçıları Türkiye’nin en iyi UR-GE Projesi’ne imza attı

Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği, pandemi döneminde hayata geçirdiği Taze Kiraz, Üzüm ve Nar Ürünlerinde Amaçlı Pazarlar UR-GE Projesi ile Hindistan’a maskeli olarak pazarlayarak, ihracatını 3 yılda 3,5 kat artırdı. 30 milyon dolardan 100 milyon doların üzerine.

Ticaret Bakanlığı, EYMSİB’in UR-GE Projesi’ndeki muhteşem başarısı “UR-GE Projeleri İyi Uygulama Örneği Ödülü” Bunu bu şekilde onurlandırdı. EYMSİB’in projesi 619 UR-GE Projesi arasında Türkiye’de birinci seçildi.

Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği, Ticaret Bakanlığı’nın kümelenme yoluyla ihracatçı firmaların yetkinliklerini ve ihracatını artırmayı hedeflediği Uluslararası Rekabetin Geliştirilmesi (UR-GE) Projeleri’nde en başarılı URGE Projesini hayata geçirdi.

Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Yardımcısı ve Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Hayrettin Uçak, En Başarılı UR-GE Projesi ödülünü Ticaret Bakanı Prof. Dr. Ömer Bolat’ın elinden aldı.

Anadolu topraklarında tarladan sofraya güvenli gıda ürettiğimizi anlattık.

Ankara Ticaret Bakanlığı’nda düzenlenen törende konuşan Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Hayrettin Uçak, yaş meyve sebze branşının fiyat rekabetinin yoğun olduğu bir branş olduğunu belirterek, Ticaret Bakanlığı bu rekabette rekabet edebilmeleri için onlara büyük bir avantaj sağlıyor. . Uçak, “UR-GE Projeleri’nin fiyat rekabetinde sunduğu fırsatların yanı sıra, Anadolu’daki kadim tarımsal üretimden ilham alarak, tarladan sofraya modern ve güvenli tarımsal üretimin hikâyesini anlatmayı hedefledik ve başardık” dedi.

Yaş Kiraz, Üzüm ve Nar Ürünleri için Amaca Yönelik Marketler UR-GE Projesini 2019 yılında başlattıklarını anlatan Yavaş, “Proje kapsamında ilk olarak yol haritamızın belirlendiği ihtiyaç analizi çalışmamızı gerçekleştirdik. Gerçek müşteri bulmak adına 6 ay süren Amaçlı Pazar Analizi danışmanlık faaliyetimiz ile eş zamanlı olarak tanıtım filmi, web sitesi ve katalog hazırladık. Bu dönemde pandemiye rağmen projemize bir an bile ara vermedik, maskelerimizi taktık, toplantılara, tesislere gittik, firmalarımızın pazarlama faaliyetlerini hazırladık. Hedef pazarımız olan Hindistan’a yaş meyve sebze ihracatımızı 2020’de 31 milyon dolardan 2021 sonunda 69 milyon dolara, 2023’te ise 100 milyon dolara çıkardık. “Hindistan’a ihracatımızı 3 yılda yaklaşık 4 kat artırdık.” yıllar” dedi.

Hindistan’a ilk heyetlerini 2021 yılında gerçekleştirdiklerini aktaran Lider Uçak, sözlerini şöyle sürdürdü; “Hindistan değerli bir meyve ithalatçısıdır. İkili iş görüşmelerine de büyük ilgi gösterdiler. Orada Ticaret Odası ile iş birliği anlaşması imzaladık. Heyetin ardından çok sayıda Hintli firma ülkemize gelerek üretim alanlarımızı ve işletmelerimizi ziyaret etti. 2022 yılında Hindistan’ın ardından bizim için önemli hedef pazarlar olan Endonezya ve Singapur’a da heyetler düzenledik. Özellikle Singapur’un Asya pazarı için dağıtım kanalı ülke olması nedeniyle bizim için son derece faydalı bir heyet oldu. Ticaret Bakanlığımızın UR-GE Projelerine yüzde 75 oranında destek vermesi, pazarlama faaliyetleri bütçelerimize büyük katkı sağlıyor. Bir delegasyon yerine iki delegasyonumuz olabilir. Fuar desteklerinden farklı olarak firmalar, ön finansmanı Birlikler tarafından karşılandığı için daha uygun maliyetlerle katılım sağlayabiliyorlar. İnanın bazen proje dışındaki firmalar katılım fiyatlarını duyunca bizi arayıp “Bu ücrete uçak bileti, otel bile alamıyoruz, tüm organizasyonu nasıl yapıyorsunuz?” diyorlar. Bize bu büyük desteği sağlayan Ticaret Bakanlığımıza teşekkür ediyorum” dedi.

 

Yeni UR-GE Projesi ile 2028 yılında ihracatın 2 milyar doları aşması hedefleniyor.

Amaçlı Pazarlar UR-GE Taze Kiraz, Üzüm ve Nar İşleri Projesi gibi başarılı bir UR-GE Projesi’ni hayata geçirmek amacıyla Cumhuriyetimizin kuruluşunun 100. yılında yeni bir UR-GE Projesi başlatmaya karar verdiklerini belirten Tarihi bir başarıya imza atan Yavaş, “Projemizin başarısını hem basından hem de katılımcı firmalardan duyduk.” dedi. Üyelerimiz büyük ilgi gösterdi ve başvuru sayısı 40’a ulaştı. Geçen hafta Ticaret Bakanlığımız ihtiyaç tespiti başvurumuzu onayladı. Önümüzdeki günlerde hızlı bir başlangıç ​​yapacağız ve projemizin bu sefer daha da ses getireceğini ve ülkemize döviz kazandırılmasına katkı sağlamaya devam edeceğini umuyorum. “2023 yılı sonunda 1 milyar 330 milyon dolar olan ihracatımızı 2028 yılında 2 milyar doların üzerine çıkarmayı hedefliyoruz” diyerek sözlerini tamamladı.

Fotoğraflı: Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Lideri Hayrettin Uçak, “UR-GE Projeleri İyi Uygulama Örneği Ödülünü” Ticaret Bakanı Prof. Dr. Ömer Bolat (sağda) ve Ticaret Bakan Yardımcısı Özgür’den aldı. Volkan Ağar.

UR-GE Projesi Nedir?

Ticaret Bakanlığı, şirketlerin kümelenerek rekabet gücünü ve yetkinliğini artırmak amacıyla 23 Eylül 2010 tarihinde “Uluslararası Rekabet Gücünün Geliştirilmesinin Desteklenmesine İlişkin Tebliği” uygulamaya koydu.

Türk şirketlerinin uluslararası rekabet gücünü artırmaya yönelik devlet desteği olan UR-GE Projeleri’nin bütçesinin yüzde 75’i Ticaret Bakanlığı tarafından destekleniyor.

Ticaret Bakanlığı tarafından UR-GE Projeleri Tebliği yayınlandıktan sonra ihracatçı birlikleri, ticaret odaları, borsalar, sanayi odaları, ticaret odaları ve diğer kuruluşlardan oluşan işbirliği kuruluşları tarafından halen 187 UR-GE projesi yürütülmektedir. endüstri ve dernekler. Bugüne kadar 619 UR-GE Projesi hayata geçirilmiş olup, UR-GE Projelerine her geçen gün yeni bağlantılar eklenmektedir.

UR-GE Projeleri, Türkiye’nin 2028 yılı 400 milyar dolarlık ihracat hedefine ulaşmasında lokomotif rol oynayacak.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu